home Zdrowie i uroda Spadek formy? Co jeść, aby zwiększyć energię?

Spadek formy? Co jeść, aby zwiększyć energię?

W ciągu dnia często następują chwile, gdy czujemy, że energia spada i marzymy o drzemce. Niestety, chyba niewielu pracodawców pozwala na to, by ich podwładni spali podczas pracy. Musimy więc ratować się inaczej. Co jeść, gdy dopada nas zmęczenie? Jak zwiększyć energię? Co pomoże – warzywa, owoce czy mięso?

Jak pokonać spadek formy? Warzywa, owoce i ich walka o wysoki poziom energii

Jeśli chcemy uniknąć spadku energii w ciągu dnia, zjedzmy dobre i pożywne śniadanie. Warto sięgnąć po warzywa, owoce i źródła białka. Świetnym wyborem jest omlet z warzywami i jabłko. Podczas wytężonej pracy często zapominamy o przyjmowaniu odpowiedniej ilości płynów. Najlepszym napojem nawadniającym organizm jest woda. Dzięki wodzie prawidłowo zachodzą wszystkie procesy metaboliczne w naszym ciele. Dieta powinna być bogata w produkty zawierające pełnowartościowe białko, np. jajka, chude mięso, tłuste ryby czy nabiał. Białko warunkuje prawidłową budowę układu nerwowego, sprawia, że odpowiednio on funkcjonuje. Zrezygnujmy z potraw ciężkostrawnych, czyli bigosu, zawiesistych zup, tłustych produktów i żywności wysokoprzetworzonej typu fast food.

Idealne przekąski. Czy warto jeść warzywa, owoce i nasiona?

W czasie pracy często sięgamy po przekąski. Świetnym wyborem są orzechy, które dzięki dużej zawartości fosforu pozytywnie oddziałują na procesy myślowe, podobnie jak miedź i mangan, które wspomagają koncentrację i pomagają uniknąć spadku energii. Orzechy to idealne źródło magnezu, czyli pierwiastka, którego szczególnie brakuje w diecie osób narażonych na stres i ciężką pracę umysłową. Lepiej nie zjadać jednak orzechów solonych, gdyż sól zwiększa kaloryczność produktów, ciśnienie krwi i nie posiada istotnych wartości odżywczych. Zawsze dobrym wyborem są warzywa, owoce i nasiona, które dostarczają witamin i mikroelementów. Bardzo dużo witaminy C zawierają grejpfurty, które uzupełniają naszą dietę o polifenole, chroniące system obronny organizmu przed wolnymi rodnikami. Są też źródłem kwasów organicznych i bioflawonoidów, które są swoistym napędem dla naszego systemu odpornościowego. Pyszne gruszki, które dostarczają organizmowi dużą dawkę potasu, błonnika, żelaza oraz mnóstwa witamin. Ich działanie jest jednak szczególnie korzystne dla zwiększenia odporności organizmu oraz wzmocnienia układu krwionośnego, ponieważ są bogate w antyoksydanty. Zrezygnujmy ze słodyczy na rzecz warzyw, owoców czy innych zdrowych przekąsek. Zjedzmy jabłko, pomarańczę, kilka winogron lub truskawki. Fruktoza zawarta w owocach dłużej rozkłada się od glukozy, a owoce w odróżnieniu od słodyczy mają sporo witamin. Po zjedzeniu owoców, mózg dostaje dawkę glukozy, ale stopniowo i nie w tak dużych ilościach, jak po zjedzeniu słodyczy. Można w ten sposób uniknąć skoku poziomu cukru we krwi, ale jednocześnie utrzymać wysokie rezerwy energii.

Urozmaicona dieta, regularne posiłki, wysiłek fizyczny i dobre rozplanowanie dnia z pozwolą na prawie bezstresowe wykonanie obowiązków. Zjadamy pyszne i zdrowe warzywa, owoce i inne przekąski, by uniknąć spadków energii w ciągu dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *