home Zdrowie i uroda Czy mrożonki są lepsze od świeżego jedzenia?

Czy mrożonki są lepsze od świeżego jedzenia?

Aby żyć, musimy jeść. Co jednak jeść, by być zdrowym? W końcu jesteśmy tym, co jemy. Musimy zadbać o stan swojego organizmu, co oznacza zdrową dietę i sporą dawkę ruchu. Czym jest zdrowa dieta? Czy zawsze trzeba jeść świeże jedzenie? A może lepsze są mrożonki, które kupimy w każdym markecie?

Dlaczego świeże jedzenie jest dobre? Czy warto jeść mrożonki?

Żywność nieprzetworzona i świeże jedzenie to dary natury. Są one najbogatszym źródłem witamin, soli mineralnych, błonnika pokarmowego i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Latem i jesienią kupujmy produkty od producenta, by mieć gwarancję, że nie były długo przechowywane. Zamiast kupować marketowe produkty, wybierzmy mrożonki. Dlaczego? Zdaniem ekspertów, mrożone owoce i warzywa zachowują większość witamin i składników mineralnych. Mrożonki poddane procesowi zamrażania w kilka godzin od zebrania plonów, zachowują wysoką zawartość składników odżywczych, w tym witamin i składników mineralnych, więc są tak samo wartościowe jak świeże jedzenie. Są więc szczególnie godne polecenia zwłaszcza wtedy, gdy zależy nam na wartościowym i urozmaiconym odżywianiu. Ich zalety docenimy zwłaszcza zimą, gdy w sklepach nie ma świeżego jedzenia w postaci warzyw czy owoców.

Nie tylko świeże jedzenie. Zalety mrożonek

Jeśli jesteśmy bardzo zajęci i nie mamy czasu na gotowanie, a chcemy się zdrowo odżywiać, mrożonki są dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu, że są oczyszczone i pozbawione wszelkich niepotrzebnych elementów, skracają czas przygotowania posiłku i są relatywnie tanie. Właściwie zamrożone, przechowywane i rozmrażane mają wartość odżywczą porównywalną do świeżych surowców. Późną zimą i wiosną mogą pod tym względem nawet przewyższać świeże jedzenie. O tej porze roku często kupujemy owoce tropikalne, do których dodaje się konserwanty. Nieprawdą jest bowiem, że mrożenie powoduje, że warzywa i owoce tracą cenne witaminy i składniki mineralne. Blanszowanie, czyli sparzenie owoców i warzyw przed zamrożeniem, powoduje niewielką stratę zawartości witaminy C (od 15 do 20%), jednak niezależnie od tych strat warzywa i owoce mrożone bezpośrednio po ich zebraniu zachowują wysoką wartość odżywczą, porównywalną do świeżych odpowiedników.

Co zrobić, gdy nie mam dostępu do świeżego jedzenia?

Nie zawsze mamy możliwość zrobienie zakupów. Warto się zabezpieczyć na czas, gdy będziemy np. chorzy. Kupując świeże jedzenie, np. mięso, sami je zamroźmy. Mrożenie zatrzymuje procesy biochemiczne występujące w mięsie. Jeśli będziemy pamiętać o kilku zasadach, to mrożenie jest najlepszą metodą na konserwacją żywności. Porcje produktów trzeba szczelnie zapakować, a zawartość pakunku opisać, by nie nastąpiła pomyłka.
Czy warto jeść mrożonki? Podczas sezonu na lokalne warzywa i owoce, wybierajmy świeże jedzenie. Natomiast w przypadku egzotycznych produktów bądź poza sezonem, mrożonki są dobrym rozwiązaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *